Sügisesed rattaretked

Nüüd küll peaks suurem osa tavaelust olema üles kirjutatud. Muidugi olen selle aja jooksul teinud ka palju muud, kui ainult asjad, mida olen siin blogis maininud.

Edaspidi, kui miskit toimub, siis räägin sellest kindlasti pikemalt. Tänases postituses aga räägiksin rohkem enda mõnest jalgrattasõidust ja lõpuks ka veidi 2 nädalat tagasi toimunud parvematkast.

Kuigi sattelliidi pildi pealt tundub, et siin pole eriti kuskile rattaga sõita… siis tegelikult on mul veidike selles suhtes vedanud. Külast läheb läbi vana raudtee vall. Selle valli peal ja kõrval aga on pikalt puuribasid ja ka mõni mets. Mulle tundub, et see on ka värvulistele mingit sorti rändetee, sest iga kord, kui seal sõidan on seal paljudest liikidest kümnete kaupa värvulisi ja rähne.

Raudtee vall sügisel

Oravaid on siin tõsiselt palju… rekordiks olen saanud 20 sekundi jooksul 6 oravat.

vabandust väga ereda pildi pärast. (Colaptes auratus)

Lagleparveke rändel

(Passerculus sandwhichensis), “Savannah sparrow” / väljasidrik Parandage mind, kui määramine vale (Määramisel tuleks vaadata näkku… vähemalt mulle tundub, et seal on kollane täpike, mis on neile omane)

Mul on hea meel olla siin pool aeda…

Kuskilt sealt pildilt saab tegelikult hea ettekujutse oravast, kes 20 km/h kiiruse tuulega puu otsa ronib. Mõtlesin, et miks pilt nii udune jäi… vaatasin säriaega, mis juhtus olema 1/5 sekundit… ahha, selle pärast siis. Aga mulle meeldibsee pilt!

Ülal olevad 3 pilti on vist parimad pildid kalkunkondorist (aga ta pole ju otseselt kondor!) (Cathartes aura), mis olen siiamaani saanud. Sain need pildid olles umbes 30m kaugusel linnust. See isend on samuti üks suurimatest, keda olen näinud! Kaugemalt arvasin, et mingi kotkas ära eksinud… tiibade siruulatuseks ütleksin oma kõva 1.7m… võrdluseks lendas küllaltki väike kalkunkondor mööda ja see oli küll kuskil 1.2m siruulatusega… millest küll NII suur erinevus?

Pildil on “American kestrel” (Falco sparverius), Ameerika tuuletallaja. Võib olla kohe ei saagi aru, kus ta on… aga kui vaadata, siis pildi keskel ta seal on. Miks nii väike pilt? Põhiliselt, kuna nad on nii paganama arad, et lendavad tavaliselt juba 50m kauguselt minema. Ahjaa ja teiseks, kuna nad on meie oma tuuletallajast oma 3x väiksemad. Umbes värbkaku/musträsta suurused.

Oehh… ei suuda isegi uskuda, kui kaua selle postitusega tegelikult läks! Räägin parvematkast järgmises postituses.

2 thoughts on “Sügisesed rattaretked

Leave a comment